Maak de opdrachten, kleur de tekeningen en teken erbij, zo wordt het jouw boek!
Kijk verder op de website: er zijn liedjes, spelsuggesties, speelbladen en nog meer ideeën die aansluiten bij het Bijbelverhaal. Kopieer wat je wilt gebruiken en stel zo je eigen boek samen!
Doe de gemaakte bladen (in plastichoezen) in een multomap.
De Bijbelverhalen staan in de taal van jonge kinderen
Met korte zinnen en woorden die ze begrijpen.
In de tegenwoordige tijd geschreven.
De verhalen en ideeën sluiten aan bij hun interesse en mogelijkheden.
Bijbelverhalen op rijm
Na meerdere keren voorlezen, noemen de kinderen al snel de rijmwoorden, en zo leren ze makkelijk de versjes (en dus het verhaal) uit het hoofd.
Speeltip bij het voorlezen
Lees het laatste rijmwoord in een versje niet voor.
Weet het kind welk rijmwoord er komt?
Zelf lezen
Beginnende lezers kunnen de overzichtelijke teksten gemakkelijk zelf lezen.
Toen & nu
Herkenbare situaties uit het ‘nu’ helpen het kind om een goed beeld te krijgen van hoe het was in de tijd van de Bijbel.
De verhalen bij ‘Luister maar’, de liedjes, spelletjes, de belevenissen van beertje Bob of een handpop, geven situaties weer uit het dagelijks leven van het kind. Als je deze ideeën gebruikt naast het Bijbelverhaal waarin eenzelfde gebeurtenis plaatsvindt, kan het kind zich beter verplaatsen in hoe het vroeger is geweest.